Gruppadministratörer

Inga administratörer

Webbplatsen

Offentlig grupp aktiv för 1 vecka, 2 dagar sedan

Diskussioner om denna webbplats. Rapportera fel, föreslå förändringar.

Jobbiga notifieringar? (7 inlägg)

← Gruppforum   Katalog för Gruppforum
  • Avatarbild sade för 8 år, 1 månad sedan:

Några medlemmar tycker att de får för många notifieringar, dvs automatiskt skickade mejl när nya inlägg skrivs här på sajten.
    Vi tänkte när vi bytte system att eftersom vi ska byta från e-postlista till webbforum så vore det bra om medlemmarna får mejl när nya inlägg skrivs, så att det fungerar på liknande sätt som en e-postlista. Så jag satte den inställningen för de flesta grupperna för alla befintliga medlemmar när de överfördes till det nya systemet.
    Men en skillnad är ju att på webbplatsen skriver man ofta mycket kortare och fler inlägg. Så det blir många mejl. Kanske det var dumt?
    Självklart kan var och en av er ändra era egna inställningar (“Bevakningsinställningar”) i varje grupp. Men om det finns efterfrågan så kan jag ändra samtliga på en gång så att ni slipper det.
    (Nya medlemmar efter överföringen till det nya systemet berörs inte, de blir inte medlemmar i några grupper utom Föreningen och har inga forumnotifieringar satta från början.)

Finns det inte möjlighet att få notifieringar bara här på sidan när det har hänt något?

Under fliken “Aktivitet” syns allt som händer i alla publika grupper. Jag ska se om det går att få dit även händelser i privata grupper, att de syns enbart för medlemmar alltså.
    Samma på “Hem” under varje grupp fast där syns allt som händer inom respektive grupp.
    Men jag tror att få besöker sajten regelbundet om de inte får mejl om vad som händer.

Nu syns även händelser i privata grupper under “Aktivitet”.
    Och trådar i privata grupper visas under “Forum”.

Nu har jag ändrat inställningarna för gruppnotifieringarna för alla som hade de satta till ett mejl per inlägg. Ni får nu ett mejl per dygn istället, med en snygg sammanfattning av det som har hänt.

Om ni verkligen ville ha ett mejl per inlägg, eller om ni vill ha en annan inställning (t ex veckovis sammanfattning eller inga mejl alls) så kan ni ändra det själva genom att logga in och gå till fliken “Grupper”. Till höger om gruppnamnen ser ni inställningarna för notifieringar.

Läs även på hjälpsidan.

• Avatarbild davidlinnros sade för 8 år, 1 månad sedan:

jag har valt ‘inga meddelanden’ på alla grupper men får ändå en dygnsrapport…..

Det ligger inga mejl till dig i mejlkön för dygnsrapporter. De skickas ut kl 5 varje morgon. När satte du inställningen till “Inga meddelanden”? Om du gjorde det innan kl 5 i morse men efter kl 5 dagen innan så kan det ha kommit in mejl till kön innan du gjorde inställningen, men då var utskicket i morse det sista. Om du får något imorgon så är något fel, hör av dig då.