Gruppadministratörer

Inga administratörer

Webbplatsen

Offentlig grupp aktiv för 1 vecka, 2 dagar sedan

Diskussioner om denna webbplats. Rapportera fel, föreslå förändringar.

Göra grupperna privata? (3 inlägg)

← Gruppforum   Katalog för Gruppforum
  • Avatarbild sade för 6 år, 11 månader sedan:

Det har inkommit önskemål om att göra alla grupper privata. Alla kanske inte är medvetna om att allt vi skriver i grupperna (forum, uppdateringar) syns offentligt, utom grupperna för föreningen och styrelsen vilka är privata.

Min tanke med att göra de flesta grupperna publika var att det är bra om allmänheten ser vad vi har för aktiviteter, det kan ju locka nya medlemmar.
    Men det är klart att det inte är bra att epostadresser och andra personliga detaljer syns, om inte alla är medvetna om det.
    Jag tycker i alla fall att det vore bra att ha någon publik grupp, men frågan är vad som skulle diskuteras där?

Åsikter välkomnas.

• Avatarbild alva sade för 6 år, 11 månader sedan:

Ja, som sagt var så skulle jag önska att grupperna var privata. Men det är klart att det finns en poäng med att nya medlemmar kan lockas till föreningen om de kan läsa i vårt forum. Men det känns som att det är ganska dött i forumet nu tyvärr, kanske skulle vi får mer aktivitet i det om det var privat. Vi får höra vad de andra tycker.

• Avatarbild sade för 6 år, 11 månader sedan:

Bra att ni väckt denna viktiga fråga där bägge alternativen har sina för- och nackdelar. Jag lutar åt att vi skulle ha en publik grupp där det tydligt framgår att den är öppen för folk även utanför VR, men att resterande grupper skulle vara privata.