Gruppadministratörer

Inga administratörer

Löpning och veganism

Offentlig grupp aktiv för 1 dag, 5 timmar sedan

Diskussioner allmänt om löpning + veganism.

Vad har ni i er bokhylla? (5 inlägg)

← Gruppforum   Katalog för Gruppforum
  • Avatarbild sade för 4 år, 11 månader sedan:

Vilka böcker kan ni rekommendera gällande vegankost i kombo med uthållighetssporter, främst löpning?

Här är några av de böcker jag kan rekommendera:

Brendan Brazier “Thrive -The Vegan Nutrition Guide to Optimal Performance in Sports and Life”
    Brendan Brazier “Thrive Energy Cookbook – 150 Plant-Based Whole Food Recipes”
    Rich Roll “Finding Ultra -Rejecting Middle Age, Becoming One of the World’s Fittest Men, and Discovering Myself”
    Scott Jurek “Eat and Run – My Unlikely Journey to Ultramarathon Greatness” (finns även på svenska)

Happy reading, eating and running, vegolegz!

• Avatarbild sade för 4 år, 11 månader sedan:

Jag har, har dock inte hunnit läsa mer än att bläddrat lite i dom, men med det lilla jag sett så känner jag att jag kan rekommendera dom.
    Matt Frazier – No Meat Athlete (recept, träningstips och mycket mer, han gör även en podcast under No Meat Athlete, precis som Rich Roll och jag kan rekommedera bägges).
    John Joseph – Meat is for pussies (kanske mer riktad till den som tror att det inte går att prestera på en köttfri diet, som sagt inte hunnit läsa, men Rich Rolls intervjuer med honom gjorde att jag ville läsa boken).
    Jay Dicharry – Anatomy for Runners (inte så mkt kanske kostrelaterat men bra läsning vid vad göra för att slippa bli skadad och har man skadat sig, vad man gör åt det).
    Tim Noakes – Lore of running (löparbibel, vet att han lågkolhydrat-lägret men boken innehåller så mkt mer).
    Tim Noakes – Waterlogged (det mesta kring vätskebalansen vid löpning).

• Avatarbild sade för 4 år, 4 månader sedan:

Ny bok som kom ut i maj månad:

Eating Running Thinking

https://lanternbooks.presswarehouse.com/Books/BookDetail.aspx?productID=409944

Någon som läst den än? vad tyckte du i så fall?

• Avatarbild alva sade för 4 år, 4 månader sedan:

En bok som jag länge velat läsa och köat på länge på biblioteket är “Kondition och uthållighet” av vår medlem (om han inte lämnat klubben?) Filip Larsen och hans kollega Mikael Mattsson. Den är nog inte vegankostrelaterad iofs… Imorgon får jag veta för nu har det blivit min tur att låna den.

• Avatarbild sade för 3 år, 8 månader sedan:

Daniels´ Running Formula är en bra bok att läsa om man vill förbättra sin löpning. Den tar iofs inte upp kost.