Gruppadministratörer

Inga administratörer

Löpning och veganism

Offentlig grupp aktiv för 2 dagar, 13 timmar sedan

Diskussioner allmänt om löpning + veganism.

Tjena! Ny medlem från Malmö :) (11 inlägg)

← Gruppforum   Katalog för Gruppforum
  • Avatarbild sade för 7 år, 4 månader sedan:

Hej, Martin heter jag!
    Nybliven vegan (sedan sep -11).
    Har sprungit lite längre men är nybörjare där också (feb -10). Tog steget att bli medlem men känner mig lite för långsam för att “representera” än…

Springer mest barfota men det blir lite aquasocks, tåskor och sandaler när andan faller på.

Passar nog bäst in som “nästan vegan” än så länge. Hemma och på jobb till vardags är det strikt men blir det middag hos svärföräldrarna/bortbjudningar kan det hända att det slinker ner lite mjölk/grädde/ägg bland ingredienserna. Tillsatser och sådan kan också vara en djungel.

Halkade in på veganspåret efter att ha följt en LCHF-bloggare som vände tvärt. Sedan upptäckte jag en veganpropagerande cyklande australiensare på youtube som hade en del vettigt att säga. Det visade sig också att det fanns en del riktigt bra löpare som var veganer så det lät ju bra :) Har länge haft etiska grubblerier med animalier men ignorerat det till fördel för LCHF/Paleo-resonemanget om “kosten vi är skapta för”. Känns skönt att göra rätt nu :)

Mitt kommande lopp blir Sydkustloppet i april!

…blev ju en lång roman det här..

//Martin (projektbarfota.se)

Välkommen! Alltid kul att höra från nyblivna medlemmar och nyblivna veganer. :-) Finns LCHF-bloggarens blogg kvar på nätet? Vore kul att läsa resonemanget när han/hon vände.

@mattias , Tjena! Jepp, den finns kvar och frodas :) http://michelblomgren.blogspot.com/

Tack!

Välkommen! Kollade din sajt, intressant med barfotalöpning!

Hej @elias, tack! :)

• Avatarbild alva sade för 7 år, 3 månader sedan:

Hej Martin, här kommer ett sent svar. Välkommen! Hoppas du ska trivas.

• Avatarbild sade för 7 år, 1 månad sedan:

Har jag sett Martin springa i Pildammsparken? Tycker ditt skägg känns bekant =)

@zackan : Haha, barfota med skägg – troligen jag ;) .Springer faktiskt inte så mycket i pildammarna men det händer! Sylvesterloppet bl.a :)
    http://youtu.be/m-qJLfu5j5s

@hex29a MEN då är det därifrån!! Jag skymtar tom förbi i din film =) Kom på plats 9 trots ganska slö löpning.

@zackan : Se där! ;D