Gruppadministratörer

Inga administratörer

Löpning och veganism

Offentlig grupp aktiv för 1 dag, 5 timmar sedan

Diskussioner allmänt om löpning + veganism.

Medverka i reportage (15 inlägg)

← Gruppforum   Katalog för Gruppforum
  • Avatarbild alva sade för 6 år, 2 månader sedan:

Hej alla!

Det kom ett mejl från en kille som vill skriva ett reportage om oss. Är det någon som är sugen på att bli intervjuad? Jag förmedlar kontaktuppgifterna i så fall. Vill inte skriva ut dem här eftersom detta kan läsas av alla (dvs även av personer som inte är inloggade). Det gick inte att starta denna tråd i den privata gruppen “Föreningen” heller.

Hursomhelst, så här skriver journalisten:

Hej!

Jag är frilansjournalist från Malmö och skriver bland annat för tidningen Svensk idrott. Vegan Runners är en väldigt intressant förening och jag skulle vilja komma i kontakt med någon i föreningen. Min tanke är att göra ett reportage om er, kanske från något av loppen där ni deltar nästa år. Ni får gärna berätta också om ni vet med er att Vegan Runners redan varit med i just Svensk Idrott, så försöker jag komma på något annat sammanhang där vi kan göra reportage om er.

Tacksam om någon mailar eller ringer mig så kan vi snacka lite!

• Avatarbild sade för 6 år, 2 månader sedan:

Jag tycker vi ska ta alla tillfällen att göra reklam för veganism & löpning! Ingen som är sugen? Jag har två lopp i mina mål för 2013, Fjällmaraton (Öppet fjäll) och Lidingöloppet. Det kan ju komma skador och sånt men om allt går enligt plan kan jag prata bort en stund. Men jag är bara vardagsmotionär.

Visst hade vi en medlem i Vegan runners för nåt år sen som kom tvåa på ungdoms-SM i 800 meter eller nåt sånt? Nån som minns vem jag pratar om? Skulle inte hon vara en kul representant om hon fortfarande håller på?

Jag antar att du tänker på Yolanda:
    http://se.veganrunners.org/2010/08/16/2-brons-pa-junior-sm-i-karlstad/
    Ser henne inte i medlemslistan dock. Hittade hennes blogg vid en googling och det låter lite som att hon kanske bor i USA just nu.

Ja precis hon! Det kanske är värt att skicka ett mejl och se om hon svarar? Jag hittade gamla mejl från henne på mejlinglistan. Det är väl hundra gånger mer intressant att läsa om henne om hon nu dessutom verkligen lever sin löpardröm?

Jag kom precis hem från en timmes jogg uppför/nerför Hammarbybacken, för övrigt. Det gick att springa på baksidan (inte den sidan där alla pisterna är).

Kul!

Låter bra föreslå att hen kontaktar Yolanda. Den mail jag hittar till henne är yolandangarambe@hotmail.com. Inte säker på att den är aktuell dock, här är länk till hennes fb:

https://www.facebook.com/yolanda.ngarambe/info

Vad jag vet har vi inte varit med i den tidningen.

Ja, prova att maila! Vore ju jättekul om hon var intresserad.

Har någon mejlat henne? Jag kan annars höra efter med henne via Facebook, jag är bekant med henne och har henne på min vänlista. Det enda är att vår klubb kanske känns avlägsen för henne nu eftersom hon bor i USA och tävlar för sitt universitet där och inte för vår klubb.

Jag har även frågat Björn, eftersom han är ordförande och så… Skickade ett mejl till honom ganska direkt efter att jag sett mejlet från journalisten eftersom det kändes lite brådskande. Men han har ännu inte svarat, antar att han följer den här diskussionen. (Visst gör du, Björn?)

Googlade nyss på “Vegan runners IK” och hittade detta: http://www3.idrottonline.se/TeamBlekingeLF-Friidrott/Tavlingar/KustmaranSpecial2011/Herrarhalvmarathon/ Undrar om han som nämns i artikeln fortfarande springer för vår klubb och kan tänkas vara intresserad. Han har dock inte varit inloggad i forumet på över ett år.

Känner mig lite obekväm med att diskutera personer här eftersom tråden är s a s offentlig och kan läsas av alla. Har tidigare varit med om att en person reagerat på att vi skrev ut hennes e-postadress i forumet. Jag kanske borde ha startat diskussioinen i gruppen föreningen istället för den är privat, men det gick inte att publicera i forumet och välja den gruppen.

Känner inte ni för att medverka då, Mattias och Hakko? :-)

Jag känner inte riktigt att jag passar in i ett sånt sammanhang. :-)
    Du däremot, Alva, har ju en 9:e-plats från ett lopp för bara några dagar sedan har jag förstått. :-)

Ja jag läste Maratonbloggen på SvD och såg precis samma sak! Grattis Alva!

Jag tycker egentligen att vi borde försöka vaska fram nån som springer lite mer “på riktigt”. Det finns ju veganer som kan springa.. tänk Jeffrey Eggleston. Mitt senaste officiella lopp var 2010 så det känns verkligen som ett sista alternativ.

Hehe, tack för gratulationen! Men sett till vad jag har gjort för tider förut så känner jag mig tämligen missnöjd faktiskt även om jag delvis kan skylla på dåligt underlag, dvs is, slask och vattenpölar varvat med ren asfalt.

Själv vill jag inte vara med i någon artikel, men Björn har meddelat att han kan ställa upp och jag tror att han har kontaktat journalisten redan. Och det blir ju jättebra! Annars tror jag att Yolanda kunde tänka sig också. :-) Kanske kan journalisten tänka sig att skriva om flera personer.

Det var ju bra nyheter! I framtiden, när jag också är bra på det här med löpning, så ska jag också ställa upp. :-)

Men man måste ju inte springa fort för att vara med! Vår klubb består ju nästan bara av motionärer som oss och då är det ju helt rätt att skriva om motionärer som oss! :-) Så om ni vill vara med så kan jag förmedla era e-postadresser.

Du har ju egentligen helt rätt, men jag känner mig ändå inte helt bekväm med att vara med (säkert en del också för att jag är ovan med den situationen).

Du skulle vara en utmärkt representant, tro inget annat Mattias! En sportig och trevlig vegan, vad mer kan man önska?

Jag har precis kommit hem från träning med IF Linnea och det känns fantastiskt roligt att springa just nu. Jag känner mig i form och löpningen bara flyter, precis som man önskar att det alltid kunde vara. Så jag kan vara med om det behövs bara för att försöka förmedla den känslan.

Jamen vad bra! Och vad härligt det låter. :-) Jag hade visst lite för bråttom för jag mejlade journalisten (John) nyss och skrev att Björn och Yolanda vill vara med men då kan jag dra ett mejl till till honom så får han ditt namn också Hakko. Vad har du för e-postadress? Skicka ett privat meddelande om du inte vill skriva ut den här.