Gruppadministratörer

Inga administratörer

Löpning och veganism

Offentlig grupp aktiv för 2 dagar, 13 timmar sedan

Diskussioner allmänt om löpning + veganism.

En ny broder anländer (5 inlägg)

← Gruppforum   Katalog för Gruppforum
  • Avatarbild sade för 7 år, 10 månader sedan:

Hej!
    Då vart man medlem och jag tyckte det kunde vara kul att säga hej. Mitt namn är Christoffer, har varit vegan i cirka 8 år och började springa ordentligt för ungefär 1-2 månader sedan. Idag (2:a juli 2011) sprang jag min första halv-mara (Runrundan) i ett väder som för löpning kanske inte var helt optimalt (MYCKET varmt, kvavt och lite vind!), slut-tiden blev strax över 2h vilket jag är fruktansvärt nöjd med, speciellt med tanke på omständigheterna och mitt relativt nya intåg i löpningens värld.

Bor förnärvarande i Bro, men kommer till hösten flytta “hem” igen till Stockholm där jag arbetar på vardagarna och spenderar större delen av min fritid. Är intresserad av hälsa, miljöfrågor, att spela mycket datorspel (SC2), vara en riktig teaterapa (börjar på Calle Flygares Teaterskola till hösten!) och spela piano.

Hoppas på några Stockholmare här? :-)

/ Christoffer

• Avatarbild diminuendo sade för 7 år, 10 månader sedan:

Välkommen i gemenskapen och bra kämpat i värmen i dag. Jag hörde att det var 27 grader under loppet, men den skuggan syntes ju inte till någonstans längs banan. Själv sprang jag i mål på strax under 1:56 och känner mig förhållandevis nöjd med min insats. Skönt att andra halvan inte var lika kuperad som den första.

• Avatarbild sade för 7 år, 10 månader sedan:

Tack! Jo, det var kämpigt och som ett första halv-maraton kändes det lite extra grymt med solen. Innan loppet hade jag hunnit med att springa 3×15 km vilket inte kändes i närheten av så här jobbigt, varför jag i min enfald trodde att 21 skulle bli en piece of cake; en kaka jag dessvärre inte fick smaka.

Jag som tyckte andra halvan kändes ännu mer jävlig än första! Ha, det var antagligen tröttheten som fick övertag i hur banan skulle “uppfattas” på slutet; det fanns ju ändå något riktigt jäkliga backar på slutet som jag inte tyckte mig se slutet på!

Nu gäller det bara att ladda inför nästa halv-mara den 17:e september. Kanske hinner klämma något annat lopp emellan. Kanske ses vi då?

• Avatarbild diminuendo sade för 7 år, 10 månader sedan:

Det blir ingen Stockholmshalvmara för mig, eftersom Lidingöloppet är lördagen därpå. Däremot skall jag springa Kung Björn-loppet, ett 10-kilometers terränglopp i Uppsala, den 17:e.

• Avatarbild alva sade för 7 år, 9 månader sedan:

Lite sent svar, men välkommen i klubben Christoffer!