Gruppadministratörer

Inga administratörer

Evenemang och aktiviteter

Offentlig grupp aktiv för 1 vecka, 2 dagar sedan

Här planerar vi evenemang och aktiviteter som deltagande i lopp, mässor m.m.

VRIK – Klubbtävling/get-together i sommar? (8 inlägg)

← Gruppforum   Katalog för Gruppforum
  • Avatarbild sade för 4 år, 7 månader sedan:

Hej forumiter och veganiter,

Hur ställer sig folk till ett arrangemang under mitten av sommaren nere i Södern? Tänkte en kunde dra ihop något mindre event som omfattar socialt umgänge, träning, mat (alltid mat om jag ska va med, haha), kanske nåt lopp/stafettlopp dylikt?
    Vi skulle, rent teoretiskt, kunna vara i hembyn (bor förvisso i radhus, men sovplats skulle gå att ordna) alternativt boka en enklare kursgård för ändamålet (finns gott om dessa i trakten som inte tar hiskeliga summor, rentav depositionsavgift endast har jag för mig vid mindre arrangemang).
    Tillgång till friidrottsanläggningar finns, tror inte hemkommunen eller angränsade kommer ta någon avgift för bruka dessa (de står, tyvärr, mest tomma året om).

Beroende på intresset, så kan jag sätta igång med mer strukturerat förarbete.

• Avatarbild trollskogen sade för 4 år, 7 månader sedan:

Vilken rolig ide! Vart är detta Södern? Jag skulle gärna göra något sådant men då måste det passa med massa annat. Jag är intresserad! :)

• Avatarbild sade för 4 år, 7 månader sedan:

Hej!

Roligt! Jag hade tänkt Perstorp, men vid närmre eftertanke, så är Hässleholm eventuellt att föredra (bör vara enklare med just kommunikationer).

• Avatarbild sade för 4 år, 6 månader sedan:

Klubbmästerskap! Vore inte det något att arrangera varje år? Orten kan ju variera för var gång – tävlingen kan ju vara öppen för alla trots KM. :)

Minimalistiskt, så inget hyrande av tidtagningsutrustning för ockerpriser dylikt.

Hässleholmsloppet den 6/9 vid Hovdala Slottsområde – jag tänker delta i år – är vi par stycken som deltar, kanske en kan bilda lag?

Är borta större delen av sommaren men är absolut intresserad för framtiden!
    Jag skulle kunna ta mig ner till Hässleholmsloppet från Sthlm. Så länge man kan hitta en plats att sova så kan saker ordna sig.

Tjena,

Säkerligen går det att ordna utan större problem (utan att lova). Kanske fungerar det bättre att köra igång någon get-togetherliknande thingy vid större städer/lopp?

Malmö Halvmarathon, Malmömilen, Lidingöloppet verkar vara poppis bland VRIK:are. Jag kan ta mig uppåt i landet också – har hört om Vildmarksmaran i Skatås/Hovås till Augusti – den är avgiftsfri dessutom! :)

Hindås*. My bad. Kolla mer här! http://vildmarksleden.eu/