Gruppadministratörer

Inga administratörer

Evenemang och aktiviteter

Offentlig grupp aktiv för 1 vecka, 1 dag sedan

Här planerar vi evenemang och aktiviteter som deltagande i lopp, mässor m.m.

Löparhelg i göteborg? (13 inlägg)

← Gruppforum   Katalog för Gruppforum
  • Avatarbild trollskogen sade för 4 år, 2 månader sedan:

Doodle: Svara vilken helg du kan har du fler förslag skriv en kommentar.
    http://doodle.com/ksx2k6mhmx3ppqsg

Jag skulle tycka att det var kul o bjuda in veganlöpar till Göteborg och träna, käka och ev. hitta annat skoj.
    Vad skulle ni vara intresserade av att en sådan helg innehåller?
    Jag skulle kunna tänka mig att ha en tävling som en aktivitet eftersom jag bor i Göteborg skulle jag kunna tänka mig att slutet på sommaren är då de flesta är tillbaka från sina ledigheter. ;)
    Mina förslag:
    LÖ lör 22 augusti Midnattsloppet Göteborg 10,00 km GÖTEBORG FULLBOKAT
    LÖ lör 5 september Torslanda Trail Race 21,50 km Torslanda Sverige / Västra Götaland
    LÖ lör 5 september Torslanda Trail Race 12,00 km Torslanda Sverige / Västra Götaland
    LÖ lör 5 september Torslanda Trail Race 5,00 km Torslanda Sverige / Västra Götaland
    LÖ lör 12 september Göteborgs Jubileumslopp 10,00 km Göteorg Sverige / Västra Götaland
    LÖ lör 19 september FIGHT CANCER and RUN 10,00 km FRIHAMNSPIREN, GBG Västra Göta.
    Mina fyra förslag på helger o lopp. Då tänker jag att folk kommer på fredag kväll o vi äter ev. en kort runda för att hålla igång sedan drar vi o springer något av loppen på lördagen och så kanske vi fixar något gott käk o ev. bjuder in en föreläsare eller något och sedan söndag så tar vi ett träningspass innan vi åker hem var till sig.
    Kommentarer, tankar, engagemang, tips är jättevälkomna.

• Avatarbild sade för 4 år, 2 månader sedan:

Vore väldigt trevligt!
    Midnattsloppet är väl fullbokat?
    Jag springer Hässleholmsloppet i början av September, så Torslanda Trail Race hoppar jag.
    Eventuellt de två andra.

• Avatarbild trollskogen sade för 4 år, 2 månader sedan:

Det var sant, midnattsloppet är fullbokat.
    Kul att du är pepp. :)

• Avatarbild alva sade för 4 år, 2 månader sedan:

Vad kul att du vill få till en träningshelg! Jag skulle hellre ha en i Stockholmstrakten. Finns det fler som är intresserade av det? Vi sonderade terrängen för att få ihop en träningshelg för ett par år sedan i samband med 10-årsjubileumet men det fanns knappt något intresse tyvärr.

Om jag har pengar över kan jag åka till Göteborg för en träningshelg (även om jag föredrar Stockholm), om man kan boka en billig lokal att bo i och hänga i, någon form av klubbstuga eller så som man kan lägga ut sin liggmadrass i. I Knivsta finns t ex Staffansgården, som man kan boka för olika sammankomster.

Jag skulle inte vilja springa ett lopp i samband med en träningshelg, utan hellre träna! T ex en kort distansrunda fredag kväll, intervallpass på bana på lördag förmiddag, återhämtningsjogg lördag sen eftermiddag och sen långpass på söndagen. Och sen matfix, måltider och häng däremellan.

• Avatarbild trollskogen sade för 4 år, 1 månad sedan:

Bra alternativ vi kanske ska göra en omröstning på sidan där Stockholm och ev. andra orter är med som alternativ och lägger upp det som en “nyhet” så folk ser det. Känns som att det också kan vara en sak som kan skickas på mail-listan? Det känns för mig roligare att det blir av än att det är i GBG.

Liggmadrass standarden känns given, ev. om det är ett fåtal kanske en kan hitta vänliga personer som vill inakordera? vad tror ni? Har någon förslag på helger som passar Sthlm ELLER andra orter så lägger vi upp det i en doodle och lägger ut så fler får vara med och säga vad de önskar.

Bra upplägg på helgen som du skrev. När jag försökte tänka kring ett upplägg så blev loppet väldigt begränsande av resten av helgen. Vi kan lägga upp förslag om löparhelg med eller utan lopp. :)

• Avatarbild alva sade för 4 år, 1 månad sedan:

Javisst, vi kan ha en omröstning. Fixar du? Och du kan ju sen gärna skicka ut på e-postlistan om det, och be folk kolla forumet om det.

Det billigaste torde vara att sova hemma hos någon, ja. Att man tar med uppblåsbara liggmadrasser och sover på. Jag lyckades hitta en för en hundring i somras, men 300-400 är väl ett normalbilligt pris på t ex Clas Ohlson. Om det är den enda kostnaden för boende så är det ju billigt. Hur bor du, har du plats för att inhysa folk? Jag har, men min lägenhet är inte precis i skick som i inredningstidningarna, så jag tar gärna inte detta hos mig i dagsläget, om någon annan är sugen. (Går iofs att styra upp om jag har tid på mig.) Det finns ju ställen här som Staffansgården eller OK Linnés klubbstuga att hyra också.

• Avatarbild sade för 4 år, 1 månad sedan:

Jag har försökt styra upp i Skåne utan resultat, så kan tänka mig att resa norrut om det finns tid över.
    Göteborg är enklast för min del.

Den 6:e Juni i Göteborg ska jag springa Skatås 5-Ryggar, kan ju fixa träff på Old Corner?

• Avatarbild trollskogen sade för 4 år, 1 månad sedan:

Förslag på omröstning. Kan ni komma med fler förslag eller förtydligande av texter. Så kan det väl skickas ut på mail-listan?

http://doodle.com/5sba8efxe6e9xbu2

karpasz: Jag skulle gärna mötas upp men är tyvärr inte i götet. Men kan lägga upp det i vår FB:grupp o be folk svara på forumet… för att få trafiken hit. :)

Jag vet inte hur hösten ser ut, då jag kommer säga upp mig från jobbet och påbörja studier. Om det finns utrymme, så dyker jag gärna med på något i Göteborg.

Förresten, det kommer att vara en veggomässa där i December, kanske kan klubben ställa upp? Om jag kan, så kan jag medverka som infobord.

Hallåj! Vi har en ännu icke-medlem som ska springa Skatås Ryggar nu på lördag och hon hade velat springa i vår tröja om det finns någon till utlånes?

Jag har linne, står vid Inlämningstältet!

• Avatarbild alva sade för 3 år, 10 månader sedan:

Angående träningshelg: Vi kanske kan ta det i samband med Bellman den 22 augusti, vad tycker ni?

• Avatarbild trollskogen sade för 3 år, 10 månader sedan:

Jag skulle tycka det var en bra idé!