Gruppadministratörer

Inga administratörer

Evenemang och aktiviteter

Offentlig grupp aktiv för 1 dag, 17 timmar sedan

Här planerar vi evenemang och aktiviteter som deltagande i lopp, mässor m.m.

Klubbrekord på 3000m! (9 inlägg)

← Gruppforum   Katalog för Gruppforum
  • Avatarbild sade för 3 år, 2 månader sedan:

Okej, det här kanske inte är nån större prestation eftersom vi inte har nåt officiellt rekord sen tidigare. Men igår gjorde jag debut på distansen 3000m, på anrika Stockholm Stadion under tävlingen Runday Raceday. Himla roligt! Jag trodde det skulle vara helt vidrigt jobbigt men nädå. Rekommenderas starkt!

Tiden blev 9.43.63 (hundradels sekunder) och därmed fick jag en fjärdeplats för Vegan Runners IK.

För att vara lite modern så finns det en bild här på Facebook som Henrik Pehrson har tagit:
    https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/p350x350/10479955_10152690623860460_1473512755134611802_n.jpg?oh=9c4e001ca69d1acc07f30829cea26db4&oe=54674006&__gda__=1416230649_dbee911e33e99208c89f00d4c74b0cd8

(vet inte om det funkar att länka…)

ping @elias

• Avatarbild mattias sade för 3 år, 2 månader sedan:

Riktigt roligt att höra! Kommer du fortsätta med de här lite kortare distanserna tror du?

Tack! Problemet är väl mest att det inte finns så hemskt många tävlingar att springa på, för oss som har passerat ungdom/junior. Men om tillfälle ges så absolut! Jag har aldrig sprungit i spikskor förrän i år men det vill jag definitivt fortsätta göra ibland, bara för glädjen.

Sen tycker jag ju att det är lite kul med drömgränser och att springa en kilometer under tre minuter är ju verkligen en sån grej, för mig åtminstone. Jag tänker att det är kul med lite omväxling till de mer etablerade sub 40 på milen och sub 3 på maran, springer du fler distanser finns det alltid nån gräns som är lagom långt bort och utmanande.

• Avatarbild mattias sade för 3 år, 2 månader sedan:

Kul att du gillade det tycker jag. Lycka till med drömmen om sub 3 på 1000 m!

• Avatarbild trollskogen sade för 3 år, 2 månader sedan:

Jaaaa! sub 3 på 1000m är ni inte ensamma om att drömma om. Klarar en det på 333m så borde en väl klara samma hastihet *3 om en tränar på det?

Annars grymt rekord på 3000m. Vet ni vad som är VR rekordet på Lidingöloppet? Borde inte vara i närheten av det, men vore intressant o veta. :)

Klart du ska satsa på sub3 :) eller t.o.m 4:30 på 1500m?

Jag vet inte vem som varit snabbast på LL… Dan-Eric Archer ser ut att ha sprungit på 1:49, vet inte om han var vegan då. Filip Larsen tror jag sprungit sub2 utifrån nåt han skrivit på sin blogg men isåfall under annat namn. Officiellt bästa tid på M30 (dvs sprungit för Vegan Runners som klubb) är en bra bit långsammare, nämligen 2:09:55 som jag sprang förra året. Sub2 är väl också ett bra drömmål efter silvermedaljtiden!

• Avatarbild jesper285 sade för 3 år, 2 månader sedan:

Riktigt bra tid! Grattis!
    Så, den Filip Larsen är vegan? Dvs han som bla skrivit pulsträning?

Motionärsbra kanske :) tack!

Precis den Filip: http://www.sisuidrottsbocker.se/Filip-Larsen(732).aspx. Han och Pernilla Berg är väl de två mest uttalat djurrättsliga och duktiga löparna i Sverige (mig veterligen), även om Filip satsat mer på triathlon.