Gruppadministratörer

Inga administratörer

Evenemang och aktiviteter

Offentlig grupp aktiv för 1 dag, 17 timmar sedan

Här planerar vi evenemang och aktiviteter som deltagande i lopp, mässor m.m.

Göteborgsvarvet 2014 (24 inlägg)

← Gruppforum   Katalog för Gruppforum
  • Avatarbild trollskogen sade för 3 år, 7 månader sedan:

Vi som ska springa eller vara med runt Varvet.

• Avatarbild trollskogen sade för 3 år, 7 månader sedan:

Hej. Antar att vi är några som tränar för att springa varvet 2014. Snart mindre än en månad kvar. Några brukar ses innan loppet i backen till vänster om upploppet. Skulle vara roligt om någon vill träna en dag tillsammans. Eventuellt om man vill ha en banner eller så, Så att vi syns. Det skulle kunna vara en ide att käka något dagen innan eller på kvällen efter loppet. Jag brukar inte vara väldigt aktiv här så man får gärna ringa eller messa :) 0702736459. Hejja OSS!

• Avatarbild sade för 3 år, 7 månader sedan:

Kul!

• Avatarbild sade för 3 år, 7 månader sedan:

Jag ska springa! Träffas gärna en sväng i slänten innan loppet börjar, skoj att det är 2 andra VR i min startgrupp!! =)

• Avatarbild davonium sade för 3 år, 7 månader sedan:

Hej, Jag var sen med min anmälan, så jag är anmäld via välgörenhet (Stadsmissionen) startgrupp 3. Tycker ändå att det vore kul att ses strax innan loppet :)

• Avatarbild jesper285 sade för 3 år, 7 månader sedan:

Hej! Jag ska springa, är i startgrupp 6. Träffas gärna. Det är ganska lätt att missa info här på sidan. En kanal på facebook vore kanske bättre?

• Avatarbild mattias sade för 3 år, 7 månader sedan:

Hej! Ett tips är att prenumerera på alla inlägg som görs. Då får man ett mail när något skrivs oavsett var i forumet det är och missar inget. Det finns en del som inte har Facebook tänkte jag.

• Avatarbild sade för 3 år, 6 månader sedan:

Jag ska springa Varvet. Startgrupp 4 – satsar på sub-90 – så får hoppas på förutsättningarna (inte träningen alltså, för mängd och intensiteten har jag i bagaget) är gynnsamma! Onajs med hagelskurar och stark blåst. Värst vore stekande sol.

• Avatarbild trollskogen sade för 3 år, 6 månader sedan:

Jag kollade på en långtidsprognos o då är det lite regn på fm o sen sol o 12c det vore toppen tycker jag. Hoppas på sub 100min. Men gött då är vi ett gäng som ses i backen innan loppet! hejja oss!!

Kollade SMHI nyss. 14′C, strålande sol, SV 3m/s (byvind 9m/s), 0mm nederbörd, 63% luftfukt. Kan funka riktigt bra det här! :)

När hade ni tänkt att träffas dagen innan/efter samt vid anslutning till loppet? Alltid kul att träffa fler Veganrunners! Såg par stycken vid Vårtävlingarna tidigt i våras, men mina social skills är lika med noll. Blir glad när en ser fler med tröjan på. :)

• Avatarbild jesper285 sade för 3 år, 6 månader sedan:

Perfekt väder! Bättre än förra året. Med tanke på att många är i tidiga startgrupper behöver vi väl ses senast 12:30, beroende på vad vi tänkt göra. Bara träffas och önska lycka till? Värma upp tillsammans, och peppa? :) Vore fint att kanske växla några ord!
    Själv har jag precis startat en lite seriösare satsning. Just nu är jag dock inte så långt kommen på den vägen. En förkylning har dessutom förstört en del (småbarnsförälder). Siktar ändå på under 1:50. Sprang på 1:58 förra året, men mot bakgrund av det extrema vädret (först svinvarmt, och kallt ösregn mot slutet) var jag rätt nöjd.

Ja 12:30 låter toppen! Byta några ord och så kanske värma upp om det är några som startar ungefär samtidigt. Fan va gott o komma igång och springa, det är dessa nedrans förkylningar och sånt som man helst vill slippa.

Vädret (SMHI) verkar bli gynnsamma under Lördagen, får hoppas att det håller i sig.
    Snacka lite och peppa, det funkar. :)

Angående startgrupp 4: Jag har hört att en ska försöka knö sig så långt fram som möjligt vid startlinjen för att ha en bra chans att pressa tider. Någon med erfarenhet att starta i grupp 4? Jag är ute efter pb.

Om jag minns rätt startade jag i grupp 4 förra året och typ 2b året innan. Jag skulle säga att det finns lite olika taktik när det gäller placering i startgruppen, sist så kan man låta de andra springa o sen starta precis innan nästa grupp då det räknas när man har gått över startlinjen inte när gruppens starttid är, för att sedan komma ifatt klungan när den är lite utspridd men också konstant nya att springa förbi. Sedan o försöka vara långt fram och ha bra utrymme, när jag gjorde det så höll jag ett för högt tempo i början för att sedan bli trött.

För mig är det mycket psykiskt blir jag omsprungen av många går det trögt o blir trött eller springer jag om många så går det lättare och jag springer om ännu fler. Hoppas vi får tur med vädret iaf. ;)

Tack för inputen!

Ja, jag ska inte sicksacka för mycket… eller nåja, jag brukar säga det inför större lopp, så blir det sicksacka ändå. Ska köra med ny taktik. Börja varsamt, ca 45-47 på första 10km, sen pressa resten.