Gruppadministratörer

Inga administratörer

Evenemang och aktiviteter

Offentlig grupp aktiv för 2 dagar, 12 timmar sedan

Här planerar vi evenemang och aktiviteter som deltagande i lopp, mässor m.m.

Andraplats i Brändö Halvmaraton (11 inlägg)

← Gruppforum   Katalog för Gruppforum

I helgen gjorde jag mitt första officiella halvmaratonlopp, Brändöluffen som gick av stapeln på Brändö (en liten ö mellan Åland och Finland). Det gick överraskande bra och jag fick en sluttid på 1:22:50 vilket gav en andraplats bland ca hundra startande.

Bild från starten:
    https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/168287_593097010724474_638453851_n.jpg

Resultat:
    http://www.marathon.se/racetimer?v=%2Fsv%2Frace%2Fshow%2F1276%3Flayout%3Dmarathon

Efter loppet blev jag intervjuad av en journalist och fick berätta lite om Vegan Runners, har dock tyvärr inte hittat detta på nätet. Även kul att han som kom fyra i loppet var vegan från Finland, dock ej tävlande för VR!

Riktigt bra gjort! Grattis!

• Avatarbild davonium sade för 6 år sedan:

Fantastiskt resultat! Passade på att googla lite och tror jag hittade artikeln som du nämnde:
    http://www.nyan.ax/sport/?news_id=76931

Kul att du lyckas ge föreningen lite uppmärksamhet :)

Grattis till andraplatsen. Kul med uppmärksamheten i tidningen också!

Grattis, grymt sprunget! Själv haltade jag in på 1:44 på Göteborgsvarvet i helgen, var lite för varmt för att vara behagligt men jag tog mig igenom iaf!

• Avatarbild trollskogen sade för 6 år sedan:

Grattis! Bra jobbat. Ang. GBGvarvet så lyckades jag gör en än sämre tid än förra året. Det känns som att det går mer åt fel håll 1:38, 1:42 i fjor och nu 2:00 men träningen så funkar allt mycket bättre….

• Avatarbild sade för 5 år, 12 månader sedan:

Värmen på GBG-varvet verkade ha effekt på alla….själv blev det en sämre tid än jag räknat med…tappade energin totalt efter 16-17 km, och gick en stund. Staplade in på 2:13, och längtade mer än någonsin efter bananen…. Hade lite förhoppning om att matcha, och kanske förbättra förra årets tid på 1:50. Men, men….ny chans nästa år! Nästa vecka ska jag springa Maraton-stafetten i Trollhättan, med ett lag som jag bara känner några i, men drar naturligtvis på mig VR-tröjan! Sedan anmäler jag mig säkert till Kraftprovet, i VR’s namn. =)

• Avatarbild trollskogen sade för 5 år, 12 månader sedan:

Cyklade Hisingen runt 5 mil igår lyckades slå förra året med en kvart så det känns skönt med lite revansch efter Varvet.

• Avatarbild sade för 5 år, 11 månader sedan:

Mycket kul att läsa om allas insatser, bragder och prestationer! Jag är rätt glad att jag inte körde GBG-varvet, jag pallar inte värme utan hade bonkat nånstans längs med vägen.

Fortsätt gärna rapportera om era lopp, det är skoj att läsa om smålopp, personbästan, krossade drömmar, uppladdningar, urladdningar och allt annat som vi alla går igenom!

• Avatarbild alva sade för 5 år, 11 månader sedan:

Vad kul! Grattis!

• Avatarbild sade för 5 år, 11 månader sedan:

Jag revanscherade också mitt gbg-varv genom att springa malmömilen på 41:11 vilket gav mig förnyat hopp om att kunna klara 40-sträcket inom en överskådlig framtid. Efter loppet fick jag feeling och anmälde mig till årets lidingölopp och nästa gbg-varv i ett svep.